پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118634
واکنش روحاني به خبر امکان سقوط کربلا و نجف/اين شهرها خط قرمز ماست/محدوديتي درعمليات نخواهيم داشت
تاریخ انتشار : 1393/06/04 09:39:19
نمایش : 2066
وزير کشور گفت: «يک روز خبر آوردند که امکان سقوط شهرهاي کربلا و نجف وجود دارد، رئيس جمهور در آن جلسه گفت اين شهرها خط قرمز ما است و اگر قرار باشد چنين اتفاقي بيفتد هيچ محدوديتي در عمليات وجود نخواهد داشت».
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عبدالرضا رحماني فضلي پيش از ظهر دوشنبه در جلسه شوراي اداري استان قم با گراميداشت ياد شهيدان رجايي و باهنر اظهار کرد: هفته دولت در اصل هفته ملت است چون دولت‌ها را ملت‌ها تعيين مي‌کنند.

وي اضافه کرد: در نظام اسلامي مردم ما با اراده ملي از طريق رأي دولت خود را انتخاب مي‌کنند و تجليل، قدرداني و حمايت از دولت در واقع قدرداني و حمايت از رأي، نظر و انتخاب ملت است.

وزير کشور با بيان اينکه هيچ گسستي بين ملت و دولت نيست، گفت: مخالفت با دولت، مخالفت با خواست عمومي ملت است و ما بايد به خواست عمومي ملت و اراده مردم احترام بگذاريم.

رحماني فضلي فرارسيدن هفته دولت را فرصت مناسبي براي بيان دستاوردهاي دولت دانست و تأکيد کرد: در يکسالي که از عمر دولت گذشته با حمايت‌هاي مقام معظم رهبري، مردم، مجلس، قوه قضائيه و وحدت و انسجام ملي که در کشور بوده گام‌هاي مثبتي برداشته شد و مسير پيش رو فضاي اميدبخش و مثبت و موثري خواهد بود.

وي با مرور بر برخي دستاوردهاي يک ساله دولت يازدهم گفت: به لطف خدا برنامه اصلي دولت همانگونه که در شعارها و برنامه‌هاي انتخاباتي و برنامه‌هاي وزرا به مجلس بود، تلاش اين بوده با تدبير و اميد و حاکم کردن جريان اعتدال و عقلانيت مسيري براي کشور ترسيم کنيم که عزت و اميد را براي مردم، اقتدار را براي نظام و پيروزي را براي اسلام و رهبري به ارمغان بياوريم.

مبناي اساسي دولت ايجاد آرامش بود

وزير کشور تأکيد کرد: مبناي اساسي دولت ايجاد آرامش بوده در عين حال با فعاليت و برنامه‌ريزي سعي شده مشکلات را حل کنيم و گام‌هاي مناسبي را در مسير کار برداريم.

رحماني فضلي ادامه داد: يکي از موضوعاتي که ملت از دولت انتظار دارد اين است که ملت بتواند با حداقل امکانات و شرايط معيشتي و با عزت زندگي کند. اين خواسته زيادي نيست و حق ملت است، ملتي که در پيروزي انقلاب جنگ تحميلي، استقامت و مقاومت در برابر دشمنان و تبعيت از رهبري نقش اساسي داشتند و هر وقت در هر شرايطي نياز بود در صحنه حضور داشتند.

وي با بيان اينکه شرايط اقتصادي کشور در زمان تحويل دولت يازدهم مطلوب و مناسب نبود، تصريح کرد: در آن زمان تحريم‌ها، بي ثباتي‌ها، عدم تصميم گير‌ي‌هاي مناسب و... وجود داشت و شاخص‌هاي کلان اقتصادي منفي بود و نظام اقتصادي در حوزه تصميم گيري دچار تزلزل بوده و ما با رکود در فضاي اقتصادي و تورم مواجه بوديم.

وزير کشور اولين گام دولت در حوزه اقتصادي را ثبات بخشي در تصميم گيري‌ها و نوسانات قيمت ارز و طلا، متوقف کردن رشد منفي اقتصادي و رونق بخشيدن به فضاي اقتصادي ذکر کرد.

رحماني فضلي با بيان اينکه اقتصاد ما متاثر از دو فضاي داخلي و خارجي است، به تلاش دولت براي ساماندهي به اين دو فضا اشاره کرد و گفت: در حوزه خارجي تلاش شد گام هاي بلندي برداريم. در بعد سياسي شکستن فضاي تحريم، باز کردن فضاي انزوا و مقابله با هماهنگي‌هاي سياسي در عرصه بين المللي عليه ما و پاسخگويي مناسب به تهديدات مورد اهتمام بود و به لطف خدا و با حمايت‌هاي شخص رهبري گام هاي خوبي برداشتيم.

امروز از انزواي بين المللي نسبت به ايران خبري نيست

وي تصريح کرد: امروز از انزواي بين المللي دسته جمعي نسبت به ايران خبري نيست، بله تقاضاي ارتباط، تعامل و همکاري از سوي کشورها وجود دارد و سطح تبليغات و جنگ رواني عليه ايران کاهش يافته و نهادهاي سياسي بين المللي باب مذاکره را با ايران باز کردند.

وزير کشور پرونده انرژي هسته‌اي را مهمترين مسئله در سال‌هاي اخير دانست و اضافه کرد: ما توانستيم در سياست خارجي اصل بهره مندي ايران از انرژي صلح آميز هسته‌اي را به اثبات برسانيم. آنچه به نوعي بر سر آن دعوا داريم محدوده استفاده از اين حق است و براي اين محدوده با همان اصول حاکم بر مذاکرات کار را ادامه خواهيم داد.

رحماني فضلي گشايش در امور اقتصادي را يکي از نتايج مذاکرات ذکر کرد و يادآور شد: امروز با کاهش تورم 45 درصدي به 25 درصد و شروع رونق و فضاي اقتصادي و ثبات در تصميم‌گيري‌ها و فعاليت‌هاي اقتصادي مواجه هستيم.

وي با اشاره به تحولات منطقه‌اي اظهار کرد: ما بايد مسائل منطقه‌اي را حل مي‌کرديم. مسئله سوريه با همه فشارهايي که روي ايران داشتند که ما قبول کنيم دولت سوريه تغيير کند، با مقاومت و حمايت ما حل شده و آنها مجبور شدند تن به انتخابات بدهند.

وزير کشور ادامه داد: در يک سال گذشته توانستيم با فعاليت‌هاي ديپلماسي و حمايتي در سوريه انتخابات خوبي برگزار کنيم که نتيجه آن پيروزي مردم و شکست آمريکا و کشورهاي مرتجع منطقه بود.

در مسئله عراق حضور به موقعي داشتيم

رحماني فضلي با بيان اينکه مسئله عراق براي جمهوري اسلامي ايران يک موضوع بسيار مهم است، اظهار کرد: ما در اين مسئله حضور به موقعي داشتيم و روزهايي بود که نگران سقوط شهرهاي زيارتي و عتبات عاليات بوديم چون 6 لشکر تسليم شده و اختلافات سياسي در عراق و فشارهاي بين المللي نيز زياد بود و اين تنها ايران و حزب الله لبنان بود که از دولت عراق حمايت کرد.

وي تاکيد کرد: اعتقاد راسخ و ايمان و در کنار آن رهبري مدبرانه و هوشمندانه است که در شرايط سخت به انسان پايداري مي‌دهد.

وزير کشور به راهبردهاي مهم جمهوري اسلامي در کمک به ملت مسلمان عراق اشاره کرد که منجر به آزادي برخي استان هاي اشغال شده توسط تروريست‌ها و عقب نشيني آنها شده و در اين زمينه گفت: تصميم گيري‌هاي کلان با رهبري است اما تصميم گيري‌هاي عملياتي با شوراي امنيت ملي است که رئيس جمهور رياست آن را برعهده دارد.

رحماني فضلي گفت: تصميماتي در برخي امور گرفته مي‌شد که بجز تدبير، شجاعت و خلوص رهبري نمي‌توانست اين تصميمات را پشتيباني کند. يک روز خبر آوردند که امکان سقوط شهرهاي کربلا و نجف وجود دارد. رئيس جمهور در آن جلسه گفت اين شهرها خط قرمز ما است و اگر قرار باشد چنين اتفاقي بيفتد هيچ محدوديتي در عمليات وجود نخواهد داشت.

وي اين تصميم رئيس جمهور را مهم و شجاعانه دانست و اضافه کرد: اخيرا که داعش به کردستان عراق حمله کرد مسئولان کردستان درخواست کمک از ايران داشتند و جمهوري اسلامي علاوه بر ارائه مشاوره، نيروهاي آنان را ساماندهي کرد.

صهيونيست‌ها در غزه گير کرده‌اند

وزير کشور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به جنايات رژيم صهيونيستي در غزه تصريح کرد: ترسيم اين فضاها، شرايط و تصميم گيري و اقدام با همه مشکلاتي که ما داريم سخت است ولي نگاه استراتژيک و ديني که رهبر و رئيس جمهور و متوليان حکومت ما دارند در اين قضايا ورود پيدا مي‌کنيم.

رحماني فضلي گفت: درست است که در غزه جنايت‌ها شده ولي صهيونيست‌ها در غزه گير کرده‌اند. مردم غزه در هيچ شرايطي آتش بس را نمي پذيرند مگر محاصره تمام شود.

وي با بيان اينکه تنها اميد مردم غزه به ايران و حزب الله است، تاکيد کرد: الان به گونه‌اي است که همه کشورهاي منطقه تمايل به ارتباط با ايران دارند مگر در برخي موارد هنوز به مرحله تماس نرسيده، بنا به دلايلي ما تحفض داريم.

وزير کشور با تحليلي از شرايط داخلي کشور تصريح کرد: در شرايط داخلي مردم از اختلافات دلگير بودند، اختلافاتي که حتي به سران سه قوا، احزاب و نشريات رسيده که موجب نگراني مقام معظم رهبري هم شده بود، اما اکنون در شرايط سياست داخلي، انسجام، وحدت، همدلي و داشتن هدفي واحد و تبعيت از مقام معظم رهبري فراهم است.

رحماني فضلي اضافه کرد: فعاليت‌هاي گروه‌هاي سياسي بيشتر شده ولي اختلافات آنها کمتر است و همه به بلوغ سياسي رشد يافته‌اي رسيدند که مي‌دانند اهداف اصلي کجا است و اينها از برکات هدايت‌هاي رهبري است.

وي، برنامه‌هاي اين وزارتخانه در استان‌ها را با هماهنگي همه قوا و نيروها در کشور امکان‌پذير دانست و افزود: ما بايد براي مردم منزلت و احترام قائل شويم و آنها را وارد صحنه کنيم.

مجلس و دولت با هم هماهنگ هستند

وزير کشور با بيان اينکه دولت و مجلس با هم هماهنگ هستند، تصريح کرد: برخي مباحث، سوال‌ها و استيضاح که پيش مي‌آيد جزو وظايف است بنابراين نبايد بي طاقتي و کم صبري کرد. البته بايد مسائل را به حق پيگيري کرد و نتايج هر چه باشد بايد تن دهيم چون اهداف بلندي در پيش داريم.

به گزارش مهر، رحماني فضلي اضافه کرد: ما بايد قاعده بازي را بشناسيم و رعايت کنيم البته چون در لواي اسلام کار مي کنيم بايد کار ما توأم با اخلاق و کارشناسي باشد و نبايد دشمن فکر کند با ايجاد اختلاف مي‌تواند فضاي تنفسي براي خود ايجاد کند.

وي خطاب به مديران استان قم گفت: بايد تلاش کنيد در چارچوب قوانين در محدوده جغرافيايي حاکميت خود آنچه را که حق ملت است، ادا کنيد و در اين زمينه کوتاه نياييد و همانگونه که منتقد هستيد انتقادپذير هم باشيد و در کنار مطالبه گري عامل باشيد.

وزير کشور گفت: تلاش کنيد با استفاده از ظرفيت و امکانات مردم توسعه استان را جلو ببريد.

رحماني فضلي با اشاره به اتفاقاتي که بنام وهابيت و سلفي گري در جهان اسلام رخ داده، اظهار کرد: اينها باعث مي‌شود چهره اسلام روشن‌تر، مشخص‌تر و با تلألو بيشتر نمايان و حقيقت براي مردم آشکارتر شود، اين فرقه‌ها اصالت ندارند و اسباب دست استکبار هستند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html